vineri, 29 ianuarie 2010

Mama are o forma foarte usoara de ihtioza iar eu am primit o forma ceva mai grava..

Salut,

Am 27 de ani si la 3 luni de zile mi s-a pus diagnostic de ihtioza.
Mama are o forma foarte usoara de ihtioza iar eu am primit o forma ceva mai grava...dar nu am bube sau iritatii, sau cel putin nu mai am.

Tin minte ca toata copilaria a fost o mare suferinta pielea pentru mine, dupa baie ma manca si ma scarpinam si faceam rani; numai pe spate nu puteam sa imi fac rani pentru ca nu ajungeam - dar de multe ori am visat sa ma apuc de contorsionism
Ai mei mi-au luat toate cremele posibile si imposibile. Multa vreme imi dadeau dupa baie cu crema pe baza de glicerina care mai ameliora un pic mancarimile...dar nu le oprea de tot.
Cel mai grav era la schimbul anotimpurilor...in primavara si in iarna - atunci mancarimea se accentua iar pielea era si mai uscata si toate nu se mai limitau la momentele de dupa baie - era o stare permanenta - Groaznic!
Apoi a venit adolescenta - ce inseamna pentru un adolescent sa ai o problema de piele - vizibila. Nu mai aveam rani pe fata pentru ca imi dadeam cu creme de multe ori pe zi...dar pielea era in continuare foarte uscata si se descuama intens (mai ales la frig).
Pe corp nu mai aveam aceleasi mancarimi intense, insa ele se simteau inca dupa baie. Cu creme am continuat sa imi dau - si imi dau si acum pentru ca altfel nu pot sa dorm sau sa duc o viata normala - mi se strange pielea ma mananca si se usuca rau.
In adolescenta insa...s-a intamplat ceva, toata mancarimea parca s-a retras in anumite zone de pe corp...pe interiorul coatelor...la incheietura mainii sub palma pe interior...erau atat de intense mancarimile incat lumea ma intreba daca mi-am taiat venele...aveam rani urate si nu ma puteam opri orice as fi facut.

De pe la 19-20 ani au incetat mancarimile localizate pe brate...si am continuat cu pielea foarte uscata. O vreme am incercat tot felul creme, apoi mama a dat peste o farmacista care mi-a facut o crema minune, nu numai ca nu ma mai manca pielea dupa ce o foloseam, dar nu mi se mai usca asa de tare si era mai moale. Asta a durat doi ani, farmacista a disparut, nu am reusit sa mai dam de dansa si nici formula pentru crema nu o aveam.
Am mers in continuare cu alte zeci de feluri de creme din comert - toate fiind niste mizerii iar starea se agrava din nou.
Ce urmeaza sa va spun poate ca nu se poate aplica pentru toti, pentru ca am gasit doua creme cu care ma dau constant - o crema de la Eucerin (care a mai fost mentionata aici) care are 10% uree - si e singura care functioneaza pentru fata (nu pentru corp) si o crema de la AVENE care se numeste Akerat cu apa termala. Aceasta crema (akerat) este o minune, am pielea moale mereu nu ma mananca deloc, nu mi se mai usuca insa este si foarte scumpa, si nu mi-am permis sa mentin un tratament permanent cu ea pana cand nu m-am maritat si am pus banii la comun cu sotul...imi trebuie cam doua tuburi pe luna (utilizare zilnica pe intregul corp) costa cam 80 lei dar e destul de mare...si daca nu aveti nevoie in fiecare zi...ar fi ok si un tub
O recomand pentru ca pe mine m-a salvat de multa suferinta.
Va doresc sanatate

p.s.: tatal meu a fost si este in continuare un fel de tiran...si am observat abia acum ca ma apuca mancarimile cand sunt intr-o situatie stresanta fata de tatal meu. Iar mama a dezvoltat psoriazis pe sistem nervos tot din cauza stresului din casa. Dar s-a "vindecat" adica nu mai are bube...tine regim alimentar strict...insa nu stiu sa va spun cu ce se da - am sa o intreb si revin!

Niciun comentariu:

Videoclip psoriazis

STOP PSORIASIS -VIDEO

Trafic