vineri, 15 aprilie 2016

Dermatita seboreica si alopecie androgenica

Ma numesc S...D........ am 41 ani si sunt din Oradea.

Sufar de alopecie androgenica difuza. (Asa mi-au spus dermatologii la care am fost).

Incepand cu anul 2001 am inceput sa incaruntesc. Mai intai pe piept iar apoi pe cap. S-au accentuat amandoua in ritm alert.

In anul 2003 am observat un inceput de rarire al scalpului frontal-lateral, asimetric, in partea stanga. M-am impacientat si am folosit sporadic Hair Grow (Minoxidil 2%).

In luna august 2006 am fost la Eforie Nord cu familia. Marea a fost foarte linistita si apa cam murdara. Nu m-am spalat pe cap cca. 2 saptamani iar parul era destul de mare.

In septembrie m-am tuns si imediat dupa aceea am simtit o umflatura (gen cos) in varful scalpului.

M-am dus la dermatolog si nimic deosebit, in afara unui tratament anti matreata clasic (solutie cu zinc etc) Mi-a disparut acea unflatura.

In octombrie 2006 "boala" a debutat cu mancarimi insotite de caderi pronuntate de par pe fond de stres (joc pe calulator). Am observat ca parul imi creste mai lent necesitand tuns la 3,5 luni.

Am fost la al doilea dermatolog care mi-a spus franc ca am sa chelesc complet si mi-a oferit sampon Alpexin pentru par gras auzind pentru prima data ca am par gras si aceeasi solutie contra dermatitei.

(Mi-au aparut scuame cu plagi)

Mancarimile nu s-au prea redus asa ca m-am dus la al trei-lea dermatolog (foarte laudat) care mi-a confirmat alopecie difuza cu dermatita seboreica prescriindu-mi sampon Node-DS si aceeasi solutie cu zinc etc.

Si o cura de vitamine Miss-Vital 2 luni.

Mancarimile mi-au disparut dar parul tot cadea. Timp de 1 luna iulie-august 2007 m-am ras pe cap saptamanal. Am descoperit "pete" mai deschise la culoare in zona frontala unde crestea par des dar parca fara pigment adica transparetn. Exista si un traseu spre crestet. Lateral si in spate parul era inchis la culoare si des. Am constatat inceput de alopecie laterala ca niste paranteze rotunde. Dupa sport cu scalpul udat din belsug de transpiratie am constatat "arsuri" repetitive concentrate in zona cefei care trec aleator. (Am niste pete micute dar dermatologul mi-a spus ca e semn de nastere).

La sfarsitul lunii august, la mare, am descis sa nu ma mai rad. Ritmul de crestere a parului era normal dar parul din zona frontala era diferit (slab mai subtire si mai deschis la culoare decat in rest)

Dupa 2 luni a inceput din nou sa-mi cada. Ritmul spalarilor era de 2 ori pe saptamana.. Caderea s-a accentuat spre sfarsitul anului 2007. Am mai luat o cura de vitamine si am incercat samponul Clear pentru par gras. Am constatat ca si pe piept imi cad fire carunte iar firul este parca uscat rasucit. Nu mai am pletele de mai demult deoarece si la ceafa parul se rasuceste si e subtire si fragil.

Am incercat sa prelungesc perioada dintre spalari dar dupa 7 zile parul era tot uns si mancarimile erau mari. Am fost la ultimul dermatolog care mi-a spus ca tot parul este afectat. Mi-a schimbat samponul cu Selegel (Ducray) iar pentru plagi solutie Locoid , vitamine (Miss Vital si Euro Vita pentru par si unghii), Minoxidil 2% si mi-a spus sa ma spal la 3 zile. Am intrerupt cura cu Minoxidil deoarece am observat ca in zona afectata parul se usca si cadea.M-am tuns Ianuarie 2008 cu un par des dar firul subtiat.

Nu m-am mai dus la dermatolog deoarece mi-a prescris o solutie care nu se mai gasea la farmacii si pe Internet am constata ca tratamentul era pentru femei.

Am inlocuit samponul cu sapun de sulf si sampon de urzici (Farmec) si galbenus de ou + zeama de lamaie + ulei de masline aplicat + acoperit 15 minute si spalat dupa.

Am constatat dupa spalare o uscaciune si aspritate a parului.

M-am tuns la mijlocul lunii aprilie constatand progresia alopeciei mai ales in partea cu problemele initiale. Am reluat ultimul sampon deoarece mi-au din nou scoame. La sfarsit ma clatesc cu otet de mere cu miere de albine.

Parul se unge mai repede incepand cu a 2 zi. Mancarimi am, dar nu stiu cum sa le explic :ca niste semi-arsuri locale mobile. De obicei incep la ceafa si migreaza spre lateral pe masura ce transpir. Exista un mic echilibru detronat in schimb de transpiratie. Am uitat sa mentionez ca de mic transpir excesiv. Am luat destule kg in plus poate si pe baza curei de vitamine si am fost diagnosticat un pic hipertensiv..

Beau ceai verde chinezesc de la plafar (cca 3 cani pe zi) iau Ginko bibloba pentru circulatie si o pilula dimineata pentru tensiune.

Sunt disperat. Am observat ca scalpul se unge destul de tare in partile frontal-laterale alopecice. Am ajuns sa ma feresc sa transpir deoarece imi declanseaza mancarimile.Dupa 3 zile parca am casca pe cap.

Daca puteti sa ma ajutati v-as fi recunoscator pe veci.

Scuzati-ma pentru compunerea de mai sus,

In speranta unui ajutor, va doresc o saptamana cat mai linistita.

Cu respect,

D..........

Buna, am citit compunerea ta si as vrea sa-ti dau un sfat, si anume sa incerci ceaiul Deniplant daca nu l-ai incercat deja.
Eu am aproape un an de zile de ceiut si vreau sa-ti spun ca dupa 6 luni dermatita seboreica a mea s-a ameliorat considerabil, ce-i drept cred ca mi-a priit si soarele. La momentul asta pe capul meu mai rasare cate o cojita pe saptamana dar e insesizabil fata de ce aveam inainte;
Bafta multa!

Buna Silviu,
vad ca esti unul din cazurile norocoase.Eu astept primul ceai sa mi-l trimita dl. Giurgiu si sa trec la actiune.Sper sa ma numar si eu printre cei norocosi.

Multa sanatate tuturor!

Niciun comentariu:

Videoclip psoriazis

STOP PSORIASIS -VIDEO

Trafic