joi, 10 august 2017

am nefericita asta de boala psoriazis de aproximativ 13 ani.

Citesc forumul asta de vreo 2 luni. Incurajator, pot spune, dar prea putine detalii. Multi spun ca au inceput tratamentul si se simt bine sau foarte bine, nu s-au vindecat complet, dar se simt bine. O afirmatie destul de vaga; era bine daca dadeau mai multe detalii. In fine... 

Am 25 de ani si am nefericita asta de boala psoriazis de aproximativ 13 ani. A inceput de la un punct, in zona inghinala. Nu l-am bagat in seama si s-a extins. Mai foloseam din cand in cand fluocinolon sau pivalat de fllumetazon. Disparea cateva zile, apoi reaparea. Nu prea am pus la suflet asta si il ignoram cat puteam (sau pana cand se putea). Deja se crease o rutina: cand nu se mai putea aplicam ceva creme. Dar din pacate el nu a stat pe loc si s-a extins. Urmatoarea zona a fost pe scalp; un punct nu foarte mare.Am inceput sa aplic si acolo acelasi tratament.
Intr-o zi am fost la medic. Diagnostic: psoriazis: "Da-te cu asta: Diprosalic!" "O sa-mi treaca, il intreb pe doctor? - Ce ai tu nu se vindeca, se trateaza". Atunci nu am inteles prea bine ce inseamna asta.

Eeee, am zis: "E bine ca e solutie, macar nu-mi ingrasa parul". Si am folosit solutia respectiva. Disparea cateva zile, apoi reaparea.

Din auzite, sau la recomandarea altor medici, am mai folosit Daivonex, Anaxeryl (cica se foloseste in Franta de vreo 100 de ani si e bun.... ma rog), Blue Cap, preparate farmaceutice cu acid salicilic, Dermovate, fluocinolon (crema si unguent), pivalat de flumetazon (crema si unguent), Nizoral.... si or mai fi, dar nu-mi mai amintesc.

Rezultatele au fost aceleasi.

In luna decembrie 2006 am ajuns intamplator pe site-ul dl. Giurgiu. Era singurul tratament (din cate am citit pana atunci) despre care se spunea ca intr-adevar vindeca psoriazisul. Am comandat si eu ceaiul respectiv si pe 23 decembrie am inceput tratamentul: iata ca mai e putin si se fac 2 luni de atunci.

Pana la momentul respectiv, psoriazisul meu se extinsese pe aproximativ 40% din suprafata scalpului, cateva puncte pe coate, pe picioare, cateva puncte pe fese si pe spate, cateva puncte pe gat, la baza ambelor urechi si in zona inghinala.

Concluzii pana acum:

mai pe scurt: se pare ca functioneaza.

varianta lunga:

inca din primele zile am observat o regresie a bolii. plagile erau mai putin rosii, scoamele din ce in ce mai subtiri. Din pacate asta a durat doar cateva zile, cand a inceput sa se accentueze: plagile au devenit rosii din nou, putin umflate si mancarime din cand in cand. Nu mai folosisem unguente de aproximativ 1 saptamana inainte sa incep tratamentul cu ceai. Unele plagi s-au extins, altele au ramas la fel. M-am gandit ca este doar un efect al faptului ca nu mai folosesc unguentele care il faceau sa ascunda anumite zone bolnave, astfel s-a extins (sau a iesit la iveala) pe frunte si s-a mai marit pe coate.

Evolutia asta, totusi, nu a fost constanta ci era ciclica: cateva zile regres, cateva zile "progres".

Insa in toata perioada asta de tratament de pana acum, am observat ca pe scalp se formeaza ceva mai greu scuamele fata de celelalte zone, pe corp sunt puncte care par ceva mai sterse decat erau inainte; am mai observat ca plagile capata din ce in ce mai mult o culoare maronie si scuamele se formeaza ceva mai greu. Mancarimi inca mai am.

Am incercat sa evit pe cat posibil folosirea de creme si unguente: pe frunte m-am mai tratat cu crema de maini Farmec si de 3-4 ori cu fluocinolon, iar pe scalp o singura daca cu fluocinolon.

Prepar ceaiul exact dupa reteta, cu toate ca se mai intampla sa nu nimeresc exact cei 750 ml de ceai rezultati (650 - 700...). La inceput l-am baut neindulcit, dar acum il indulcesc cu miere (ma gandesc ca e mai sanatoasa decat zaharul), dar nu zilnic: 2 neindulcit, 2 zile indulcit. Lamaia o mananc neindulcita (doar de cateva ori am indulcit-o cu zahar); e un pic amaruie dar nu ma deranjeaza prea tare; decat samburii din ea, ca se intampla sa ramana de la o felie si cate 10 (ca idee).

Evolutia / involutia este aceeasi: cateva zile regres, cateva zile "progres"; parca incep sa fie ceva mai multe zile de regres a bolii.

In cateva zile o sa postez si ceva poze; nu am facut-o pana acum tocmai in ideea de a vedea daca raspund sau nu la tratament. Din cate observ, se pare ca da; mai greu dar da.... incet si sigur. Problema e ca in zilele cand se accentueaza imi pierd rabdarea si incep sa am ganduri negre; si astept, si astept semne ca o sa fie bine.

Persoanelor agitate, si nu numai, le recomand si terapia prin muzica... Clayderman, ambientala, simfonica...; se mai poate asculta si de aici: http://www.bluefm.net/

Sa avem credinta si dragoste si ajungem si la sanatate.

Numai bine.

Niciun comentariu:

Videoclip psoriazis

STOP PSORIASIS -VIDEO

Trafic