duminică, 19 iulie 2009

Cum sa te asiguri ca nu voi scrie despre tine si produsele tale

Cum sa te asiguri ca nu voi scrie despre tine si produsele tale
Posted by: Loredana, in Afaceri, Comunicare, Marketing, Media

Articolul integral il gasiti la :
http://loredana.prwave.ro/2009/07/14/cum-sa-te-asiguri-ca-nu-voi-scrie-despre-tine-si-produsele-tale/#comments
Am citit si sunt si pe Internet (si nu numai) multe informatii despre cum sa ajungi sa fii vizibil in multe bloguri.

Au scris si la noi articole cateva persoane.

O sa scriu insa despre un element foarte important pe care se pare ca unii il uita:

Nu am cum sa scriu despre ceva / recomand ceva pe blog daca nu l-am testat.

Nu pot vorbi despre un produs daca nu l-am incercat.

Sunt rugata uneori sa scriu despre anumite produse/servicii. Pot scrie despre ceva ca si cum am folosit/testat acel ceva doar daca am facut acest lucru. Fiecare om e unic. Plus ca daca o persoana vine cu propunerea ca eu sa scriu despre un anumit lucru inseamna ca doreste sa afle parerea mea. A mea, nu a altei persoane - caz in care s-ar duce la acea persoana. Sau si parerea mea pe langa altora.

Daca se doreste sa prezint un fard/un nou telefon sau orice altceva, ca sa pot scrie despre culoarea fardului, cum ma impac eu cu ea (cat rezista pe piele, daca se intinde, daca e vizibil sau pal, lucios sau mat etc.) ori daca telefonul are nu stiu ce optiune, e comod, e rosu sau cine stie cum… normal e sa am acel produs.

Iata asadar o cale de a te asigura a) ca nu voi scrie despre produsul tau si b) ca nici macar nu voi raspunde emailului cu propunerea.

Are sens sa amintesc cate elemente de principiu se incalca odata cu o propunere care ma determina sa am reactia de mai sus?


Comentariu

Iata un subiect interesant de discutie.


Cu ceva timp in urma, cand nu erau atatea bloguri sau forumuri, nici nu se punea aceasta problema. Fiecare isi vedea de munca sa, mai mult sau mai bine, in functie de cum era motivat.
Acum cand blogul sau forumul a devenit un mijloc de promovare si publicitate, din care unii chiar scot bani frumusei, a aparut si aceasta intrebare, care mi se pare pertinenta.

Problema care se pune este aceea ce vrei sa faci cu blogul, ce vrei sa faci cu propria imagine. Sunt bloguri corporatiste care prezinta produsele firmei , care prezinta parerea utilizatorilor . Un astfel de blog am incercat sa fac si eu(http://deniplant.blogspot.com/ )
Aici poti scrie sau gasi lucruri legate de anumite produse sau activitati ale firmei respective.
Nimeni nu va spune de ce se face reclama acolo.

Sunt bloguri personale unde fiecare isi poate promova imaginea sa.
Daca intr-un asemenea blog se vor insera discutii sau reclame mascate pentru un anumit produs, s-ar putea ca efectul sa nu fie cel asteptat de ambele parti.

Pana la urma, internetul a devenit un mijloc de promovare sau publicitate lesne de folosit.
Intrebarea care o pun eu acum , cand un actor sau o vedeta face o reclama la un anumit produs, ea a testat sau a folosit acel produs, o spune din convingere sau pentru suma frumusica ce a primit-o.
Eu as spune ca o face in primul rand pentru bani . Sunt convins ca vedeta, acasa nu are si nu a folosit acel "detergent" pe care il lauda cu fiecare spot aparut pe ecran.
Se spune ca acele spoturi, acele reclame,unde sunt investiti multi bani, nu sunt pentru a determina un consumator sa cumpere produsul. Ele au cu totul si cu totul alt rol, si unul din ele este de a mentine in atentia publicului ca acel produs exista inca.E o politica de brand.

Revenind la intrebarea daca merita sa se scrie pe bloguri despre ceva de care nu ai habar, eu spun ca nu merita. Cititorul avizat va taxa acest lucru si e posibil ca uneori balanta sa nu incline in favoarea ta.
Totusi, pana la urma, fiecare are un pret!

Niciun comentariu:

Videoclip psoriazis

STOP PSORIASIS -VIDEO

Trafic